Právo na vaší straně

Automobilky mohou začít platit za klamání zákazníků o spotřebě!

14.6.2014

AKTUALITY

Když kupujete auto, jedním z hlavních kritérií bývá nízká spotřeba. Tu vám v dnešní době slíbí většina výrobců z automobilového průmyslu. Samozřejmě být tomu tak může, ale zároveň se velmi často stává pravý opak - že si vyberete a zakoupíte vůz, jehož technický průkaz uvádí nízkou spotřebu, po čase ježdění však zjistíte, že je ve skutečnosti podstatně vyšší, než by měla být. V takovém případě jde o klamání spotřebitele, které byste si rozhodně neměli nechat líbit!


Jak ke klamání spotřebitele dochází: než jdou vozy do prodeje, výrobce je testuje tím, že jezdí na extrémně hladkém povrchu a auto má nasazené speciální pneumatiky, které však následně už ke spotřebiteli nedoputují. Spotřeba vozu se odvíjí od mnoha rozličných faktorů - otáček, povětrnostních podmínek, stavu silnice, pneumatik, ročního období či od toho, zda jezdíte ve městě nebo mimo něj. Pokud však vlastníte auto, které je do čtyř let stáří, má benzínový motor, vaše spotřeba se dlouhodobě liší až o 1,5 litru a vy jezdíte předpisově a ohleduplně ke svému vozu, není něco v pořádku. Jelikož platíte za něco, o čem jste neměli potuchy, můžete své peníze žádat zpět. Je však zapotřebí uvědomit si několik faktů:

Myslete i na to, že spotřeba záleží také na povětrnostních podmínkách, na ročním období (v zimě je vyšší než v létě) a na tom, zda jezdíte většinou po městě či mimo něj - pokud se totiž každé ráno zaseknete v dopravní zácpě, vaše spotřeba se samozřejmě zvýší.

V USA se automobilkám Kia a Hyundai jejich nekalé praktiky již nevyplatily - podle rozhodnutí soudů musí majitelům aut doplatit rozdíl ve spotřebě - a my si myslíme, že je nejvyšší čas, aby se pořádek v těchto záležitostech udělal i v Evropě. Pokud jezdíte tak, jak máte, ale přesto je vaše spotřeba podstatně vyšší, než jaká vám byla přislíbena, obraťte se na nás - pomůžeme vám vaši situaci vyřešit a dostaneme vaše peníze zpět!