Opilý pilot nebo chybějící posádka? I takové mohou být příčiny zpoždění
24.8.2017
Mezi bizarní důvody zpoždění letu patří hlavně opilost pilota, chybějící posádka, vyjetí z přistávací dráhy nebo i úsměvné hození mincí do motoru pro štěstí. Pokud je chyba na straně dopravce, cestující má nárok na odškodnění.
Především v letním období jsou cestující na zpoždění letů skoro už zvyklí, ačkoliv nikdy nepotěší. Nejčastěji k němu dochází kvůli technické závadě nebo špatnému počasí, občas jsou ale důvody zdržení opravdu bizarní.
Opilost člena posádky
Překvapivě často se v poslední době stala důvodem zpoždění opilost pilota nebo jiného člena posádky. Médii proletěl třeba případ letu společnosti Travel Service z řeckého Korfu do Brna 8. srpna, kdy opilý člen posádky zpozdil odlet letadla o několik hodin. Tak dlouho totiž většinou trvá, než letecká společnost zajistí náhradu za práce neschopného zaměstnance.
Sjetí z dráhy
V červenci zase letadlo z Brna do Burgasu při přistání sjelo z přistávací dráhy. Veškerá bezpečnostní opatření, která následovala, zapříčinila nemalé zpoždění příletu, i když už letadlo stálo v cílové destinaci.
Špatné letadlo nebo letiště
„Klientům se třeba stalo, že pilot nastoupil do špatného letadla, a bylo tedy nutné počkat, než se dostaví do správného kokpitu. V jiných případech zase třeba nedorazila celá posádka letadla nebo letadlo omylem přistálo na jiném letišti. Cestující tak často nestihnou ani navazující lety,“ popisuje ředitel společnosti Vaše nároky.cz.
Mince v motoru
Další bizarní zážitky cestujících kolují po sociálních sítích. Důvodem zpoždění se tak stala například kontrola motoru poté, co do něj jedna z cestujících při nástupu do letadla hodila několik mincí pro štěstí. Jestli mají cestující nárok na odškodnění při zpoždění letu z takového bizarního důvodu, přitom záleží na konkrétním případu.
Odškodnění?
„Obecně platí, že cestující mají nárok na odškodnění, pokud je zpoždění letu delší než tři hodiny a je zaviněno okolnostmi, kterým dopravce mohl předejít nebo za které nese odpovědnost. Opilost pilota nebo chybějící členové posádky k takovým důvodům jednoznačně patří. Výše odškodnění pak závisí na délce trasy a může být až 600 eur na osobu,“ vysvětluje spolupracující advokát společnosti Vaše nároky.cz.
Budeme-li konkrétnější, cestující má nárok na kompenzaci třeba v případech, kdy bylo zpoždění způsobeno technickou závadou na letadle, personálními problémy dopravce nebo třeba stávkou jeho zaměstnanců. Na odškodnění naopak není nárok hlavně tehdy, kdy bylo na vině počasí.
Cestující by si ale měli ověřit, co bylo skutečným důvodem zpoždění, protože dopravci často právě pod nepříznivé počasí schovávají i další příčiny, za které ale nesou odpovědnost.
Zpozdil se vám let kvůli opilosti pilota? Nebo jste museli čekat hodiny na letišti, protože letecké společnosti chyběl personál? Neváhejte a o obrattě se na nás! Pomůžeme vám za vaše čekání získat finanční odškodnění. Stačí zadat případ k posouzení zdarma!