Právo na vaší straně


Reklamace/e-shopy:Chybějící díly

30.4.2015

Neuznaná reklamace

Dobrý den,dne 3.2.2015 jsem převzal a zaplatil dopravci PPL objednaný kotel na tuhá paliva Viadrus U 26, a to 6 článkový. Zásilka se skládala ze zabaleného kotle v pevné průhledné folii a kartonové krabice, kde byl plechový plášť kotle,včetně izolace a popelník. Jako laik jsem při převzetí kotle přepočítal články kotle, zda odpovídají objednávce a faktuře a zabalené zboží uložil v kotelně rodinného domu. Dne 2.4.2015 se dostavil objednaný topenář, který měl provést výměnu kotle. Při rozbalení kotle a krabice za mé přítomnosti bylo zjištěno, že dle návodu k obsluze a instalace kotle, který byl vložen v topeništi kotle, nebyly dodány komponenty pro montáž a údržbu kotle. Jednalo se o příruby těsnění regulátor tahu, termomanometr, kohout a další součástky celkem v počtu 25 dílů. Dne 2.4.2015 jsem telefonicky kontaktoval prodejce, který mě doporučil chybějící díly sepsat a seznam zaslat na jejich email. Toto jsem v tento den provedl a odeslal. Bohužel reklamace ze strany prodejce nebyla uznána a bylo ně nabídnuto, že uvedené chybějící díly mě za úplatu opakovaně prodají. Bez chybějících dílů je kotel nefunkční a nelze jej instalovat. Na kotli ani na potvrzené objednávce a faktuře nebylo uvedeno, že součástí zásilky je příslušenství kotle. Vzhledem k tomu jsem při převzetí kotle nepátral zda dodávka je kompletní. Dne 24.4.2015 jsem zaslal prodejci na dodejku písemné odstoupení od smlouvy a to podle § 2106 odst.1 písmeno d) občanského zákoníku s odůvodněním, že nebyly dodány vyjmenované komponenty kotle a tímto je kotel nefunkční.Dne 30.4.2015 mě byla doručena písemnost od zastupujícího advokáta prodejce s tím, že jsem měl dodaný kotel bez zbytečného odkladu prohlédnout a včas reklamaci uplatnit. Vzhledem k tomu odpovědnost prodávajícího zanikla.Kotel je rozbalený v původním stavu jak byl dodán - nepoužívaný.Tímto prosím o Vaši právní poradu a prohlašuji, že v tomto a obdobném oboru nejsem znalý o proti prodejci, který podniká a provádí montáže topení a vodovodních instalací. Za zaslání Vašeho vyjádření děkuji.S pozdravem Vladimír N.

Dobrý den,

naprosto chápu Vaše rozhořčení, avšak zásadní problém vidím v důkazní situaci. Bude totiž rozhodující, zda se podaří prokázat, co bylo obsahem dodávky, resp. že chyběly potřebné díly a příslušenství. Jestliže by se to podařilo, tak je odstoupení zcela v pořádku a prodávající je povinen Vám vrátit zaplacenou kupní cenu.

Prodávající evidentně nechce přistoupit na smírné řešení sporu a případ by se zřejmě musel řešit soudně. V rámci soudního řízení bude prodávající pravděpodobně tvrdit, že Vám kotel a všechny součástky zaslal, což bude moci doložit i Vámi podepsaným předávacím protokolem. Zde bude nutné soud přesvědčit o tom, že zásilka neobsahovala všechny potřebné součásti pro uvedení kotle do provozu. Uvádíte, že k rozbalení kotle a krabic došlo za účasti Vás a topenáře. Topenář by tedy mohl před soudem potvrdit, že díly skutečně chyběly, což by mělo podstatně zvýšit Vaše šance v soudním řízení.