Reklamace/e-shopy:Kompenzace vadného dílu majitelem
27.7.2017
Dobrý den, dne 21.6.2017 jsem od soukromé osoby koupil vůz z roku 2002 najeto 194000km. Od majitele jsem odjížděl spokojený, jelikož až na maličkosti byl podle majitele vůz ve skvělém stavu. Ani při běžné obhlídce a projížďce vozu jsem na žádné závady nepřišel. Po několika dnech jsem zjistil únik oleje z motorové části. Po prohlídce v servisu bylo zjištěno, že únik oleje vychází od turba. Turbo má vůli a je na výměnu, protože by hrozilo, že se při dalším ježdění rozbije úplně. S prodávajícím jsem tuto závadu konzultoval, nabízel jsem dohodu ohledně kompenzace dílu.(cca 10000) Majitel však odmítá přistoupit na dohodu, tvrdí pouze, že u tak starého auta se musí s takovými závadami počítat. Rád bych si vůz ponechal, ale takto nákladná oprava ihned měsíc po koupi vozu se mi nezdá zcela korektní. Rád bych se zeptal jak se mám k celé věci postavit. Děkuji
Vážený pane,
Ve Vašem případě by se muselo posoudit, zda se jednalo o vadu skrytou, o které prodávající věděl, nebo musel vědět, jelikož u takto ojetého auta vzniká problém s klasickým opotřebením součástek. Občanský zákoník pamatuje i na takové situace, kdy říká, že ustanovení o uplatnění práva na vadu se nepoužije u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím.
S pozdravem, Vaše nároky
Zpět do Reklamace/e-shopy