Právo na vaší straně


Reklamace/e-shopy:Lhůta na vyřízení reklamace

17.5.2018

Reklamace

Dobrý den, manžel objednal náhradní díly na auto na webových stránkách s českou doménou, v češtině atd. Prodejce mu poté sdělil, že jím objednané zboží není skladem, ale že mu může nabídnout stejné zboží od jiného dodavatele. Manžel na to přistoupil za podmínek, že se jedná o totožný díl. Když náhradní díl dorazil a manžel se jej pokusil namontovat, zjistil, že nesedí. Prodejce na to proto upozornil, nafotil mu rozdíl u starého dílu a nového objednaného s tím, že bude chtít zboží vrátit. Prodejce mu však sdělil, že zboží musí zaslat zpět na své náklady, a to do Německa (Berlín) a navíc, že na vyřízení reklamace nemá 30 dnů podle našich zákonů, ale snad až 60 dnů dle německého. Má pravdu? Jak správně postupovat s reklamací? Přijde nám neadekvátní platit poštu až do Německa (a to nám prodejce sdělil, že pokud reklamaci uzná, vrátí jen peníze za zboží, nikoli za dvoje poštovné), když jsme zboží kupovali v dobré víře, že je e-shop český, i komunikace probíhala v češtině. Děkuji

Vážená paní

Ve Vašem případě by bylo třeba zjistit, jak byla smlouva o koupi koncipována. Pokud jste totiž díl nezakoupili přímo u českého dodavatele, ale pouze přes jeho stránky, mohlo by se jednat o příkazní typ smlouvy s tím, že český prodejce zafungoval pouze jako zprostředkovatel prodeje mezi Vámi a německým obchodem. V takovém případě by bylo třeba smlouvu prozkoumat a zjistit, dle jakého právního řádu by se následná reklamace řídila.

Pokud budete mít zájem, můžete svůj případ zadat přes internetové stránky společnosti Vaše nároky a spolupracující právníci jej zdarma posoudí.