Reklamace/e-shopy:Mohu nárokovat úhradu u prodejce?
15.10.2018
Dobrý den, koupil jsem vůz od soukromé osoby a nebyl jsem plně informován o stavu motoru. Nyní po 3 měs. odešlo turbo a vůz je nepojízdný. Mohu nárokovat úhradu nového turba u prodejce? Děkuji.
Dobrý den,
ve Vašem případě bude stěžejní, zda se jednalo o závadu, která na vozidle existovala již v době předání vozidla při koupi. Tuto skutečnost může být velmi složité prokázat. Skrytá vada musí být u prodávajícího uplatněna bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 let. Můžete tedy prodávajícího ohledně své reklamace kontaktovat, přičemž pokud je automobil zcela nepojízdný, půjde pravděpodobně o podstatné porušení kupní smlouvy a budou Vám náležet práva z vadného plnění ve formě dodání jiného obdobného vozu, odstranění vady opravou, slevy z kupní ceny anebo odstoupení od smlouvy. Jestliže prodávající nepřistoupí na Vámi uplatněný požadavek, bude nutno celou situaci řešit soudní cestou. Pro tu však bude nezbytné zpracování znaleckého posudku, který případnou existenci skryté závady v době předání vozidla potvrdí.
Zpět do Reklamace/e-shopy