Reklamace/e-shopy:Nabourané auto z autobazaru
17.9.2015
Reklamace vozidla z autobazaru
Dobrý den v měsíci březnu jsem zakoupil v autobazaru ojetý automobil vw passat s tím že jsem věděl o pár místech poškozených dílů jako šrám na dveřích apod . ale jsem si chtěl poškozené díly nechat opravit a při této akci jsme zjistily že auto bylo nabourané lakované a ve smlouvě bylo uvedeno že lak je původní ,chci se zeptat zda můžu požadovat i po pěti měsících odškodné popřípadně odstoupit od kupní smlouvy ? děkuji za radu Radek
Dobrý den,
ve Vašem případě by Vám měly náležet práva z vadného plnění za použití ust. § 2103 občanského zákoníku, kdykupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.
V rámci dalšího postupu bude nutné co nejdříve oznámit prodejci vadu. Zde se totiž uplatní ust. § 2112 odst. 1 občanského zákoníku kdy, neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
Co se týká možnosti požadovat odstoupení od smlouvy, tak to nebude jednoznačné. Záleželo by, zda se bude jednat o podstatné či nepodstatné porušení smlouvy. V případě laku se bude spíše jednat o nepodstatné porušení smlouvy, při kterém máte jako kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Pokud by prodávající vadu věci neodstranil včas anebo by to odmítnul, tak byste následně mohl od smlouvy odstoupit nebo žádat slevu z ceny.
Zpět do Reklamace/e-shopy