Reklamace/e-shopy:Nepřijatá reklamace
11.11.2015
Syn si zakoupil chladič do nákl. auta.Po 4 měsících vytekla voda z chladiče. Syn dal chladič do opravny, kde mu sdělili, že chladič natlakovali, aĺe nic nezjistili, vše bylo vpořádku.Chladič byl namontován zpět do auta, ale do rána opět voda vytekla.Bylo to v únoru, kdy byly velké mrazy.Opravna nám poradila, ať chladič reklamujeme, že je to skrytá závada.Chladič jsem po tel. dohodě sprodávající firmou zaslal na reklamaci.Firma na žádný synův dopis od té doby nereagovala, Po dalších dvou měsících syn zaslal písemné odstoupení od smlouvy, opět nic. Po 7 měsících syn na firmu podal žalobu.Ta nám po obdržení žaloby ihned zaslala zásilku, ve které bylo několik kusů nějakého šrotu s tím, že nám zasílají synův chladič a že nevědí, zda jsme jim to poslali jako vzorek chladiče.Myslím, že je v zákoně o reklamacích, že by nám firma měla do měsíce písemně odpovědět, zda přijímají nebo nepřijímají reklamaci, že?Také na písemné odstoupení od smlouvy by měli písemně komentovat, mám pravdu?Co máme dále dělat?
Dobrý den,
z informací, které jste nám poskytla je zřejmé, že u Vás došlo k porušení povinnosti prodávajícího vyřídit reklamaci ve lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. V takovém případě se jedná, dle zákona o ochraně spotřebitele, o podstatné porušení smlouvy, na základě čehož můžete žádat i odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny a je zcela bezvýznamné kdy a co Vám prodávající po uplynutí lhůty k vyřízení reklamace zaslal zpět. Váš postup byl tedy v pořádku a můžete stále trvat na odstoupení od smlouvy. V případě, že prodávající nereaguje, můžete se bránit soudní cestou. Vy jste nám sdělila, že žaloba již byla podána, mám tedy za to, že řízení je již zahájeno a o celé věci rozhodne soud.
Zpět do Reklamace/e-shopy