Reklamace/e-shopy:Neuznaná reklamace bot
7.1.2016
Dobrý den,koupila jsem si v obchodě S......... kotníkové boty, vzala jsem je jednou na sebe a na pravém kotníku mě bota dřela, po procházce jsem měla na kotníku 10 cm odřené kolo. Druhá bota byla v pořádku. Boty jsem tedy šla reklamovat, že je špatný materiál nejspíš, protože jedna bota dře. Botu si zkusila i kamarádka a potvrdila to samé. Reklamaci mi neuznaly. Takže teď mám boty, které nemůžu nosit a musím si koupit nové. Nevím, co s tím, můžete mi prosím poradit? Děkuji S.
Dobrý den,
měla byste trvat na reklamaci zboží. Především se dá předpokládat, že Vám na zboží byla dána záruka za jakost a pokud ne, tak dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Pokud by tedy prodávající tvrdil, že je bota v pořádku, musí to být on, kdo prokáže, že je bota při prodeji nebyla vadná.
Samozřejmě jsme si vědomi toho, že v praxi je proces reklamace často složitý a prodávající často v rozporu se zákonem reklamace neuznávají, neboť jednoduše spoléhají na to, že se zákazníci nebudou soudit o zboží v hodnotě několika desítek či stovek korun.
Pokud však máte tu trpělivost a vůli, mám za to, že byste s reklamací měla být úspěšná.
Zpět do Reklamace/e-shopy