Reklamace/e-shopy:Neuznaná záruční lhůta
29.1.2016
3.11.2013 jsme zakoupili TV LG a po roce a půl se objevila závada zvuku. Dvakrát jsme TV reklamovali (2x byla v servisu měsíc) s vyjádřením, že se v opravně závada neprojevila a potřetí, 1.12.2015, nám nechtěli na prodejně TV vzít na záruční opravu z důvodu, že pokud servis posoudil minulé reklamace jako neuznané, neprodlužuje se doba záruky o dobu, kdy byla TV v opravně. Postupuje prodejna správně?
Dobrý den,
prodejce není v daném případě v právu. Po dobu co je televize v servisu záruční doba neběží, a to jak v případě, že opravována byla, tak i v případě, že opravována nebyla. Zákon (občanský zákoník č. 40/1964 Sb., kterým se Váš vztah vzhledem k datu koupě řídí) totiž stanoví, že se do záruční doby nepočítá doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít. Dne 1.12.2015 tedy měl bý výrobek standardně přijat k opravě.
Zpět do Reklamace/e-shopy