Reklamace/e-shopy:Odstoupení od koupě kotěte
12.3.2015
Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně odstoupení od kupní smlouvy, jejímž předmětem je zvíře - kocour. Dne 15.5. jsem složila 50% zálohu na kocoura a dne 21.5. jsem doplatila zbývající část a ten samý den jsem si kotě odvezla domů. Je to už týden, co máme kotě doma a bohužel se stále chová nestandardně - po celou dobu je zalezlé pod gaučem, prská na nás, v případě kontaktu kotě škrábe a kouše. A to mě chovatelka ujišťovala, že je to mazel vhodný do každé rodiny. S chovatelkou jsem jeho chování konzultovala a prý je to normální a může to trvat až 3 týdny. Zdálo se mi to zvláštní a situaci jsem konzultovala s dalšími dvěma chovateli, kteří mi potvrdili, že se takto normálně vychované a socializované kotě nechová a že se jeho povaha těžko změní. Z tohoto důvodu bych chtěla odstoupit od smlouvy - je to možné? Snažila jsem se chovatelku kontaktovat, ale nebere mi telefon, protože je ode dne prodeje v lázních. Jak mohu postupovat? Ve smlouvě je uvedeno, že v případě odstoupení od smlouvy, si prodávající vyhrazuje ponechat částku 4.000,- kč na případný transport, veterinární prohlídku atd.) - opravdu budu muset tuto částku zaplatit? Jiný chovatel mě upozornil, že je to protiprávní a že mám nárok do 14 dnů od smlouvy odstoupit bez sankcí. Ještě jsem se chtěla zeptat, jak mám postupovat v případě, že se mi nedaří chovatelku kontaktovat. Děkuji předem Lucie
Dobrý den,
charakterové vlastnosti kočky nelze podle mne považovat za vadu, kterou by šlo klasifikovat jako podstatné porušení kupní smlouvy, jež by kupujícímu zakládalo právo na odstoupení od smlouvy. Možnost odstoupení od smlouvy v takovém případě vidím jako nemožné. Doporučuji Vám proto se s prodejcem na podmínkách odstoupení od smlouvy domluvit. Do 14 dnů lze odstoupit od smlouvy pouze v případech prodeje zboží na dálku (např. přes internet).
Zpět do Reklamace/e-shopy