Reklamace/e-shopy:Odstoupení od smlouvy po telefonu
16.7.2015
Odstoupení od smlouvy do 14 dní
Dobrý den, moje mamka (70let) se nechala tzv. ukecat od pracovnice telefonní společnosti na nákup nového telefonu s internetem. Po doručení jsme zjistili, že karta v mobilu je pouze na internet, ne na volání, takže by měsíčně splácela telefon,k tomu platila cca 300,- za internet a k tomu ještě platila dosavadní tarif. Smlouvu podepsala při převzetí balíčku od pošty. Jde mi o to, že ve smlouvě má telefonní společnost uvedeno, že je možné ji zrušit pouze na pobočce v Praze. Je to tak, že písemná výpověď zaslaná do 14 dnů je v tomto případě neplatná? Děkuji moc za odpověď. R.
V tomto případě by se dalo využít právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena prostřednictvím telefonu. Je totiž zřejmé, že se Vaše mamka nemohla seznámit se všemi podmínkami, což přesně potvrzuje Vaše následné zjištění. Měla by mít tedy právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Nárok na odstoupení od smlouvy je dán přímo zákonem s tím, že nemusí být nijak odůvodněn. Písemná forma odstoupení, které bylo posláno poštou, by měla být platná. Není důvod, proč by odstoupení mělo být činěno osobně na pobočce.
Zpět do Reklamace/e-shopy