Reklamace/e-shopy:Oprava čerpadla
5.3.2015
Dobrý den, prosím o radu a případnou pomoc v následujícím případu. 22. 12. 2005 jsem převzala nainstalované tepelné čerpadlo voda - vzduch. Zaplatila jsem 224 547 Kč. Čerpadlo jsem zakoupila pro rodinný domek, který je užíván jen k rekreačním účelům, a sice převážně od května do září, převážně mimo topnou sezónu. Čerpadlo tedy nikdy nepracovalo na plný výkon. Přesto v říjnu loňského roku přestalo fungovat. Opravu provedla 19. 12. 2014. Bylo nutno vyměnit kondenzátor. Oprava stála 23 608 Kč. Nespolehlivost drahého čerpadla a nákladnost opravy mě zaskočila. Vyžádala jsem si hned při jejím objednání zprávu o příčině poruchy. Po četných urgencích jsem ji dostala přesně za čtyři měsíce od opravy, a sice 20. dubna 2015.Zpráva má následující obsah:Dobrý den, .Prověřil jsem stav týkající se výměny vašeho kompresoru. Demontovanýkompresor byl v naší dílně rozříznut a bylo zjištěno, že závadu způsobilaporušená izolace vinutí motoru. Tato závada se vyskytuje výjimečně a obvyklese projeví v průběhu prvních let provozu tepelného čerpadla. Možná právěproto, že jste tepelné čerpadlo používala málo, se tato závada projevila ažza tak dlouhou dobu. V tuto chvíli, již samozřejmě uplynuly všechny lhůty kuplatnění záruk a to bez ohledu na to, zda jste čerpadlo používala činikoliv.Omlouvám se, že vám náš dispečer tuto zprávu nepředal včas, tak jak slíbil.Abych alespoň částečně kompenzoval váš výdaj, dohodl jsem s vedením firmyposkytnutí 20% slevy na nový kompresor, který vám byl dodán. V přílozeposílám dobropis a prosím o potvrzení jeho převzetí. Jakmile budeme mít odvás potvrzeno jeho převzetí, provedeme jeho proplacení.S pozdravem ekonomický ředitel. Dobropis je na 3576 Kč. Byl mi dodán vadný výrobek od samého počátku a kompenzace mi připadá vzhledem k ceně opravy za 23 608 Kč příliš nízká.Mám pravdu? Prosím o Váš názor a případně o pomoc.Mgr. Milada S.
Dobrý den,
bohužel pro Vás máme špatné zprávy, jestliže jste s prodávajícím nedohodla jinak, vztahuje se na tepelné čerpadlo zákonná záruční lhůta v délce 2 let. Vzhledem k tomu, že jste čerpadlo zakoupila v roce 2005 a vada se projevila až v roce 2014, je zřejmé, že v této době již čerpadlo nebylo v záruce a prodávající tedy za vadu není odpovědný. Prodávající Vám sice poskytnul slevu na nový kompresor potřebný pro opravu čerpadla, ale učinil tak pouze ze své dobré vůle, nikoliv z povinnosti.
Zpět do Reklamace/e-shopy