Reklamace/e-shopy:Podvodný eshop
9.6.2016
Dobrý den,poslal jsem zálohu na tv a když mi nic nepřišlo začal jsem pátrat kam se obrátit,stránky eshopu už nefungují a podle objednávky v emailu se nemám kam obrátit. Prosím o radu jestli má cenu nahlásit na PČr nebo jak mám postupovat dále. Záloha dělala 1740 kč. Děkuji za odpověď.
Předně je třeba vymáhat dlužnou částku pro prodávajícím, tedy provozovateli daného eshopu. Vhodným postupem, pokud již internetové stránky prodávajícího nefungují, je dohledat v obchodním rejstříku adresu prodávajícího a na tu odeslat odstoupení od smlouvy s výzvou k uhrazení dlužné částky. Pokud by prodávající na výzvu nijak nereagoval či se dopis vrátil jako nedoručený, je možné se dále s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci, ta však je oprávněna obchodníka pouze sankcionovat, nikoli přiznat náhradu dlužné částky. Je možné se obrátit i na PČR, kdy v případě, že by obdobným způsobem bylo podvedeno více kupujících, mohlo by se již jednat o trestný čin.
Jediným opravdu efektivním řešením je však podání k žaloby na zaplacení dlužné částky k soudu. Předtím je však mj. třeba zvážit šance na úspěch, které v případě, kdy by se např. nepodařilo prodávajícího vůbec dohledat, budou velmi nízké.
Při nákupech v internetových obchodech je proto třeba dbát zvýšené opatrnosti, a to zejména tehdy, kdy má kupující platit část ceny či jiné plnění předem. Požadování zálohy před dodáním pak může být známkou nesolidního či, jako podle všech okolností v tomto případě, podvodného eshopu.
Zpět do Reklamace/e-shopy