Reklamace/e-shopy:Smlouva s operátorem
6.8.2015
Dobrý denMůj problém se týká ohledně společnosti ..............Před dvěma lety jsem si u nich brala telefon na paušál a musela jsem se tedy upsat na dva roky,které letos v lednu skončili,asi v dubnu jsme chtěli změnit tarif a nebo přejít k jiné spol.Bylo nam na poboce zdeleno ze to nejde ze jsme upsani na dalsi dva roky ,že jsme nekdy v lednu potvrdili nejakou sms ktera nas jakoby upsala u nich na dalsi dva roky. S čímš já sem nesouhlasila,páč jsme nikde nic jako majitelka telefoního čísla nepotvrzovala,nebot ani dotyčný telefon nemám u sebe.Nehlede nato ze jsem je zadala o nahrávku kkdy nám bylo voláno jestli stim souhlasíme ,ale nahrávka je po dvou mesicích zrusena.Takze ted jsem zase upsana Na dva roky u vodafonu proti me vuli a nevim co stim mam delat.Vypadá to ze semnou prestali komunikovat.Děkuji
Dobrý den,
ve Vašem případě bohužel patrně opravdu došlo k prodloužení smlouvy na další 2 roky. Mobilní operátoři mají zpravidla ve svých obchodních podmínkách ustanovení o automatickém prodloužení smlouvy, jestliže zákazník v určitém období před skončením závazku službu nevypoví. Operátor je však nucen Vás s předstihem o automatickém prodloužení informovat a poučit Vás o tom, že je možné automatické prodloužení smlouvy zrušit.
Operátor Vás o prodloužení smlouvy informoval v SMS zprávě. Pokud jste si nepřála smlouvu prodloužit, měla jste navštívit kteroukoliv pobočku svého operátora a vyslovit se, že s prodloužením nesouhlasíte. V opačném případě Vám smlouva byla prodloužena legálně.
Nicméně s novelou zákona o elektronických komunikacích máte možnost smlouvu předčasně vypovědět s výpovědní dobou jedno zúčtovací období (tj. jeden měsíc). V případě výpovědi jste však povinna poskytovateli uhradit částku ve výši maximálně 1/5 zbývajícího závazku k doplacení, případně minimálního měsíčního plnění. Toto ustanovení není bez výjimky, neboť máte-li například tarifní zvýhodnění, operátor Vám vyčíslí i zbývající částku z ceníkové částky tarifu. Podobná situace může nastat v případě, kdy jste si k tarifu pořídila zvýhodněný telefon za sníženou cenu. V takovém případě budete muset doplatit částku mezi zvýhodněnou cenou a plnou cenou zařízení podle katalogové ceny. Předčasné ukončení závazku je proto nutné si vždy dobře rozmyslet.
Výpověď je nutné podat písemně. Jinak se k ní nepřihlíží.
Zpět do Reklamace/e-shopy