Právo na vaší straně


Reklamace/e-shopy:Problém s dodáním zboží

23.11.2017

Vrácení zboží Reklamace

Dobrý den!Z e-shopu jsme zakoupili současně 4 komponenty samostatně naceněné ze stejne sestavy nábytku do obývaciho pokoje + s tím nesouvisející 2 židle. Po dodání chybělo u jedné skříňky sklo, u druhé byl problém s horní deskou. Při požadovaném nafocení jsme zjistili, že ještě další sklo je ukřaplé. Byla uznána reklamace. Prodejce však nedodržel 30 denní lhůtu k vyřízení. Po jejím skončení jsme se ptali, jak to"po měsíci s reklamací vypadá", načež nám týden nikdo neodpověděl. Odeslali jsme tedy Odstoupení od kupní smlouvy a tentýž den přišla odpověď, že "díl může být druhý den naskladněn". Trvali jsme místo nabízené nekonkrétní slevy na odstoupení (chápeme celého nákupu.) Prodejce však uvádí, že tato možnost se vztahuje jen na jednu skříňku (s problémem s horní deskou.) Nemá to logiku - závada byla u dvou skříněk + jestliže kupní smlouva je jedna na všechno výše vyjmenované zboží - chápeme správně, že se jedná o naše odstoupení na celý obsah nákupu na jeden účetní doklad nebo má tím, že každá skříňka je naceněna pravdu prodejce?! (K čemu by nám byly z plánované stejné sestavy jen 3 skříňky? Lépe řečeno jedna závěsná + police, když problém byl u dvou zbývajících komponentů?!) Nyní nám zaslali dotaz, zda si jednu skříňku vratit přivezeme nebo požadujeme odvoz a jak to bude s vrácením peněz? Už se chovají, jako by vůbec nepochybili! To by snad měli vědět oni, jak se vrací finance. V odstoupení jsme samozřejmě uvedli číslo našeho účtu. Jak prosím máme postupovat dál? Děkuji za odpověď

Dobrý den,

bohužel ke přesnému posouzení situace nemáme dostatek informací, které jsou pro další řešení případu klíčové. Dle prvotního posouzení by zde nárok na odstoupení od celé kupní smlouvy být mohl (záleží však na konkrétním e-shopu a podobě kupní smlouvy, kupované soustavy, podoby nabídky…).

Dle nového občanského zákoníku, § 1832 odst. 1 a 3: Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1, písm. g)


Pro lepší a podrobnější posouzení řešení doporučujeme zadat Váš případ naší společnosti přímo k posouzení právníky.

S pozdravem,

Vaše nároky