Reklamace/e-shopy:Reklamace chyby softwaru u telefonu
20.3.2017
Dobrý den, koncem listopadu 2016 jsem si koupila e-shopu mobilní telefon Xiaomi Redmi 3S LTE, bohužel až během ledna jsem zjistila, že kvalita zvuku u videa doprovázeného např. hudbou či jiným doprovodným zvukem je otřesná, vlastně nepoužitelná (zkreslený zvuk, kolísavá hlasitost - chvílemi pouze obraz). S tímto jsem telefon poslala 6.2. prodejci k reklamaci. Ten mi telefon vrací s tím, že: "o této "vlastnosti" ví, jedná se o standardní chování tohoto telefonu a jde o softwarovou záležitost, za kterou oni jakožto prodejci nenesou odpovědnost". Bohužel až teď zpětně zjišťuji, že totožných reklamací je hodně, dokonce lze najít i odkaz na možnou opravu této chyby výrobce. Takový odborník ale nejsem. Prosím poraďte, mohu se ještě nějak bránit? Zítra se chystám poslat přístroj zpět prodejci s žádostí o poslání výrobci k posouzení. Dělám správně? Děkuji předem za Vaši odpověď.
Važená paní
Při koupi jakéhokoliv nového výrobku se na tento vztahuje záruční doba 24 měsíců, která je zákonná pro všechny prodejce. V tomto období můžete také případné nedostatky zboží reklamovat a prodejce musí do 30 dnů od předání zboží na reklamaci Váš požadavek vyřídit. Reklamace ovšem musí být uznaná opravářem daného prodejce, jinak zde nevzniká možnost náhrady, jakou je sleva, popř. odstoupení od smlouvy. Pokud se prodejce vymlouvá na softwarový problém s tím, že se nejedná o vadu, ale vlastnost zařízení, mohu doporučit pouze postup skrze znalecký posudek, který by zhodnotil, zda se skutečně jedná o vlastnost náležející k výrobku, či zda jde o dysfunkci zařízení. Nevýhodou tohoto postupu je samozřejmě cena a výsledek šetření. Před tím, než Zn. P. necháte zpracovat, navštivte prodejce a pokuste se telefon znovu reklamovat s tím, že pokud nebude reklamace přijata jako opodstatněná, budete nucena tento posudek nechat vyhotovit a (v případě, že potvrdí Vaše tvrzení o tom, že se jedná o nedostatek na straně výrobku) nechat ho prodávajícím proplatit.
S pozdravem
Vaše nároky.cz
Zpět do Reklamace/e-shopy