Právo na vaší straně


Reklamace/e-shopy:Reklamace lednice v záruční době

21.5.2018

Záruční lhůta Reklamace

Dobry den, v zarucni dobe jsem dala na reklamaci dala lednici. Technik prijel, rekl ok je potreba vymenit nejaky dil, ale nemame ho skladem. Sepsany protokol byl 20.3. Mohu tedy nyni po firme chtit vraceni penez nebo novoi lednici? Myslim si, ze ano. Jelikoz nyni je to 2 mesice a nikdo me s nahradnim dilem nekontaktoval. Predem dekuji za odpoved. S pozdravem, Formankova

Dobrý den,

pokud Vám prodejce smluvně poskytl záruku za jakost, po oznámení vady a při uplatnění práva z vadného plnění je prodejce povinen Vám v písemné formě potvrdit, kdy jste jakožto kupující právo z vadného plnění uplatnila, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání. Pro práva z vadného plnění přitom občanský zákoník dále stanoví, že pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti, není-li to však možné, může odstoupit od smlouvy, nicméně toto odstoupení nesmí být k povaze vady neúměrné. Zákon dále stanoví, že kupující má právo i na přiměřenou slevu z kupní ceny, pokud prodávající není schopen - ve Vašem případě vyměnit součást věci, jakož i v případě, že nezjedná nápravu vady v přiměřené době. Doporučujeme tedy prodejce ještě vyzvat, a pokusit se nejprve dohodnout se na jasně stanovené době opravy.