Reklamace/e-shopy:Reklamace nefunkčního čističe
18.10.2018
Dobrý den, zakoupila jsem čistič na mastné povrchy, protože na videu okamžitě odmastil silně znečištěné povrchy. Mělo jít o deset rozpustný tablet, za 619,-, tedy nezanedbatelná částka. Přišly mi tedy tablety, ale v žádném případě nefunguje, tak jako na reklamním videu. Na dotaz, s žádostí o reklamaci nefunkčního čističe, jsem dostala odpověď, že musím poslat zbylé tablety na Slovinskou adresu, ale zboží mi přišlo z české adresy. Tak by mě zajímalo, jestli nemají povinnost řešit reklamace tady u nás v ČR. Předem děkuji za odpověď, S. R.
Dobrý den,
prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace a o tom, kde lze reklamaci uplatnit. Při prodeji mimo ohlášenou provozovnu je prodávající povinen poskytnou spotřebiteli písemnou formou název, jméno a adresu kde lze reklamaci uplatnit. Tito informace můžou být i součástí tzv. „reklamačního řádu“ prodávajícího. Takže v prvním řadě bych se kouknul do smlouvy nebo reklamačního řádu prodejce, jestli tam není uvedená jiná adresa.
V zásadě prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv prodejně a s ohledem na sortiment i v sídle nebo místě podnikání. Takže pokud byste jinou adresu nenašli, můžete zkusit zajít na prodejnu prodávajícího.
Pokud máte pocit, že prodávající nesplnil nějakou ze svých zákonných povinností, můžete se obrátit i na Českou obchodní inspekci.
Zpět do Reklamace/e-shopy