Reklamace/e-shopy:Reklamace ojetého vozidla
29.11.2016
Reklamace vozidla z autobazaru
Dobrý dne, 26.8. 2016 Jsem si koupil vozidlo v autobazaru, už při běžném používaní jsem zjistil, že vozidla hůře drží otáčky na volnoběhu, ale nebylo to takového rázu, že jsem tomuto problému nepříkladal nějakou důležitost, po sedmi týdnech se mi rozsvitila kontrolka motoru, byl jsem na diagnostice a zjistil jsem, že se porouchalo čidlo na vahu vzduchu a vačkové hřídele. Ve smlouve je psáno, že autobazar neručí za opotřebení běžným používáním a za jakost takových dílu. Mohu uplatňovat reklamaci na takovou poruchu?
Dobrý den,
klíčovou otázkou ve Vašem případě je, zda se jedná o běžné opotřebování vozidla nebo ne. Pokud by se tato porucha jako běžné opotřebování nekvalifikovala, platí, že pokud se vada vyskytne do půl roku od převzetí, vada na vozidle byla již v době předání, a odpovědný je prodávající. Jeho povinností je v tomto případě vadu odstranit na jeho náklady, poskytnout přiměřenou slevu nebo můžete od smlouvy odstoupit. Důležité je, abyste vadu reklamoval dřív, než si vozidlo necháte opravit sám. V případě, že by se jednalo o poruchu způsobenou běžným opotřebováním, tyto nároky mít nebudete. Bylo by vhodné obrátit se na odborníka, který Vám poskytne bližší informace, zda se jedná o poruchu způsobenou běžným opotřebováním či nikoliv.
Zpět do Reklamace/e-shopy