Právo na vaší straně


Reklamace/e-shopy:Reklamace ojetého vozu

28.6.2018

Reklamace automobilu

Dobrý den, v květnu tohoto roku jsme jeli s manželem pro ojetý vůz do Vsetína. Vůz byl inzerován a ještě jsme s prodávajícím komunikovali po emailu a ptali se, zda byl u vozu (VW Passat, 2,0CRDi, A/T, najeto 278.000 km, r.v. 2009), provedený repas DSG převodovky, spojka převodovky a rozvody. Bylo nám napsáno, že ano a doklady o provedených servisech má dotyčný u sebe. Ujeli jsme 400 km, všechno proběhlo v pořádku, ale po 14 dnech jízdy do zaměstnání se rozsvítila kontrolka motoru, pracuji ve společnosti, která se zabývá prodejem ojetých i nových vozů a servisem cca 10 značek. Poprosila jsem tedy zaměstnavatele, jestli by mi nemohl servis vůz zkontrolovat. Poté mi bylo sděleno naším servisem, že repas, spojka převodovky a ani rozvody dělány nebyly a na voze jsou další opravy v hodnotě cca 38.000,-Kč. Ihned jsme kontaktovali prodejce a ten se vydával za někoho jiného, doklady nám při koupi nepředal, tvrdil, že je pošle poštou, do dnešního dne nemáme v ruce vůbec nic, pouze VTP, už tedy přepsaný na na mou osobu. Hodnota servisů, které nám byly garantovány i do smlouvy činily 50.000 a to na podzim roku 2017, ale majitel vozu byl v tu dobu někdo jiný. Chodily nám sms zprávy, kde majitel chce, abychom přijeli opět na místo koupě a budou nám peníze vráceny zpět. Máme ale strach jet takový kus cesty, protože po tomto všem nevěříme, že se na místo vůbec dostane prodávající. Ještě podotknu, že inzerent psal, že se vůbec prodejem vozů nezabývá a ani jim moc nerozumí. Zjistili jsem, že inzeruje cca 5 dalších vozů a i v zahraničí, všechny inzerce jsou v podobném znění. Je možné nám poradit, jak postupovat? Musíme my dorazit na místo koupě, nebo máme nárok na to, aby prodávající přijel na námi domluvené místo a předal finance zpět a vůz si odvezl? Moc Vám děkuji za odpověď. Maršíčková Lucie

Dobrý den,

ze strany prodejce jde o vadné plnění, z čehož by Vám měl vyplývat nárok na odstranění vady, přiměřenou slevu či odstoupení od smlouvy. Obecně je však nutné provést reklamaci v místě koupě. I z neprávního hlediska pak je otázkou, zda bude původní majitel s Vámi při reklamaci spolupracovat.

Děkujeme za Váš dotaz a přejeme mnoho úspěchů