Právo na vaší straně


Reklamace/e-shopy:Reklamace online pojištění

1.3.2017

Reklamace ostatní

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem. V minulém roce jsem byl na krátkém pobytu v zahraničí a sjednal jsem si cestovní pojištění. Využil jsem služeb na internetu, kde po vyplnění formuláře, kde jsem zadal naše osobní údaje, místo pobytu a dobu, po kterou budeme v zahraničí. Poté mi dali možnost výběru pojištění od jednotlivých pojišťoven. Následně jsme se rozhodly pro Axa cestovní pojištění. Po zaplacení stanovené částky, nám byla zaslána kartička, kde je uvedeno číslo smlouvy. Po ukončení našeho pobytu v zahraničí jsem všechny dokumenty vyhodil. Asi po pěti měsících mi byl doručen dopis, kde jsem byl upozorněn na nedoplatek za roční cestovní pojištění. Kontaktoval jsem zákaznické centrum, kde jsem požadoval vysvětlení, proč mi tento dokument zasílají, i když jsem si žádné roční cestovní pojištění nezřizoval. Jednalo se o cestovní pojištění pouze na dobu cca 7 dní. V zákaznickém centrum mě informovali, že formulář vyplněný s jejich strany neexistuje a tato smlouva byla sjednána přes jejich online dealera a v případě dalších dotazů se mám obrátit písemně na reklamaci Axa pojišťovny. Na základě telefonického rozhovoru mi bylo zaslána smlouva o ročním rodinném pojištění do zahraničí. Tím to se na Vás obracím s žádostí jak postupovat s tímto druhem reklamace, když nemám žádný písemný podklad, který by dokazoval, že jsem si sjednával pojištění pouze na dobu mého pobytu v zahraničí. Vše bylo sjednáno online. S přáním pěkného dne, Radim Boháč

Ve Vašem případě se bohužel jedná o situaci, kdy pojištění závisí na smlouvě, která byla uzavřena, ať již písemně, nebo online. Pokud společnost AXA doložila písemnou kopií Vámi podepsané smlouvy, je možné, že jste tuto skutečně uzavřel, ačkoliv jste si myslel, že online uzavíráte pouze pojištění 7denní (přehlédnutí doby pojištění, přesměrování na jinou nabídku atd.). Pro více informací by bylo potřeba, abyste veškeré online postupy a kopie vytiskl a pojišťovně doložil, že jste uzavřel pouze pojištění na dobu dovolené. V případě, že toto nelze, je bohužel právem pojišťovny požadovat nedoplatek za smlouvu, kterou je schopna doložit spolu s Vaším podpisem na ní. Jedinou radou v tomto případě je do budoucna uzavírat pojištění v kamenné pobočce té které pojišťovny a veškeré tiskopisy uchovat po dobu 3 let.

S pozdravem

Vaše nároky.cz