Právo na vaší straně


Reklamace/e-shopy:Reklamace rychlovarné konvice

22.5.2018

Neuznaná reklamace Reklamace Odstoupení od smlouvy

V internetovém obchodu NAKUPKA jsem zakoupil dne 20. 3. varnou konvici ETA Luna 0605 90020. Výrobek pár dnů fungoval až do doby kdy jsme po ohřátí vody chtěli ohřát další várku a konvice nešla zapnout (spínač vyskakoval a nedržel v poloze zapnuto). Po vychladnutí konvice znovu fungovala. Závada se zhoršovala až konvice nešla zapnout ani při prvním spuštění. Obrátil jsem se 23. 4. s reklamací na Nákupku a při přijetí do opravy kdy konvice byla kompletní a nepoškrábaná. 26. 4. jsem byl vyzván k převzetí s konstatováním, že konvice nevykazuje vadu. Došlo mi, že ji pořádně nevyzkoušeli a chtěl jsem po pracovníkovi který mi ji předával (byl to tentýž co ji přijímal), aby ji přede mnou vyzkoušel. Odmítl to a navrhl mi, že ji pošleme znovu do servisu a podrobněji popíšu závadu. Podotýkám, že v té době konvice byla nepoškrábaná a rámeček lícoval. Dne 9. 5. jsem byl vyzván k vyzvednutí a při vyzvednutí jsem zjistil, že konvice je poškozená - poškrábaná a nelícuje rámeček. Předávající pracovník mi tvrdil, že to tak do servisu došlo a ukázal mi, že je to v reklamačním protokolu napsáno. Kde ale došlo k poškození, když ne v servisu při neodborném demontování, když to po první reklamaci poškozené nebylo a v protokolu nebylo uvedeno a konvice neopustila prodejnu! Jediné možné vysvětlení je že to v servisu dopsali až poté, co konvici sami poškodili. Na konvici je naprosto evidentně zřretelné, že k poškození došlo při neodborném demontování. Konvice je tedy od první reklamace v rukou prodejce - neopustila obchod, je tedy možné odstoupit od kupní smlouvy z důvodu nedodržení termínu reklamace (do 30 dnů)? Děkuji předem.

Dobrý den,

pokud nebyla reklamace vyřízena do 30ti dní od jejího zadání, pak máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.

Dále předpokládáme, že máte od reklamace reklamační formulář (případně jeho kopii), ve kterém by mělo být napsáno, v jakém stavu je konvice předávaná do reklamace. Pokud v tomto formuláři není zmínka o zmíněných vadách konvice, ale pouze o hlavní závadě (nefungujícím tlačítku), pak určitě jednání reklamačního oddělení není správně a měl byste se bránit.

Pokud však reklamace skutečně nebyla vyřízena do 30ti dní, nejjednodušší řešení bude odstoupení od smlouvy.