Reklamace/e-shopy:Skrytá vada na vozidle
16.10.2015
Zakoupil jsem ojetý vůz od soukromého majitele, po několika měsících se ukázala skrytá vada, která musela být již v době prodeje a musela být původnímu majiteli s největší pravděpodobnosti známa, ale neinformoval o ní. Vozidlo bylo diagnostikováno v autorizovaném servisu, kteří toto potvrdili. Oprava v ceně cca do 15 000,- Kč.Uvedené jsem písemně reklamoval u prodávajícího žádal snížení ceny o cenu opravy nebo opravu vady, ale ten na reklamaci nereaguje , telefon nezvedá. Jak postupovat?
Dobrý den,
v daném případě, vzhledem k tomu, že se vada projevila do šesti měsíců od zakoupení vozu, platí vyvratitelná domněnka, že vada byla na věci již v době zakoupení. Pokud jste o vadě nevěděl a ani nijak nevyplývala např. z opotřebení vozu při koupi či jiných skutečností, pak za tuto vadu prodejce odpovídá. Pokud se nejedná o vadu, která by znemožňovala užívání věci (tedy provoz automobilu) náleží Vám práva, jak sám uvádíte. Pokud prodávající odpovědnost za vadu odmítá či nijak nereaguje, tak by další snaha o mimosoudní řešení neměla smysl a nezbude než se Vašeho práva domáhat soudně.
Pokud budete mít zájem, můžete zada případ na stránkách společnosti vaše nároky.cz https://www.vasenaroky.cz/zadat-pripad , kde Váš případ bude zdarma posouzen.
Zpět do Reklamace/e-shopy