Reklamace/e-shopy:Skryté vady vozidla
25.11.2016
Reklamace vozidla z autobazaru
Dobry den. Ve čtvrtek 13. 10. 2016 jsem si jela pro auto Peugeot 607. Paní mi řekla, že je auto motorově v pořadku, klepe jen klimatizace, byla s tím v servisu tam ji tohle řekli. Bylo potřeba na aute vyměnit olej, filtr, oprava okynka. Paní řekla, že bohužel mala investice na male drobnosti budou, s tím jsem počítala. Auto jsem tedy koupila a jela domu. Druhý den se mi na auto podíval zkušený automechanik a řekl, že tohle klimatizace rozhodne není, olej byl přelity o 3l, turbo nefungovalo, jak melo, vynechávalo, do kopce auto vůbec nejelo a ať paní auto okamžitě vrátím, protože není ani zdaleka ve stavu, s jakým jsem byla seznámena. Večer jsme paní volali a tvrdila, že klimatizaci to je, peníze mi nevrátí a ze lžu a to vše jsem si zničila sama cestou domů. Potom teda, ať jedu na diagnostiku motoru primo do Peugeot a až to budu mít potvrzené písemné, bude se bavit pak dal. Dnes mi po diagnostice v peugot řekli, ze to auto je vrak. Filtr pevných částic zničeny, turbo a mohla bych tu psát ještě dal. Vypsal mi jen náhradní díly bez práce mechaniku 33 115kc. S prací kolem 50 000. Toto jsem od paní opravdu neslyšela, ze tyhle věci jsou v nepořádku. Samozřejmě klimatizace v motoru neklepala. Když jsem to paní psala, řekla ze mi v takovým stavu auto neprodala a nevezme mi zpět za 5 dni auto v horším stavu. Že vady zohlednila v ceně. Ale o vadách mi nebylo řečeno. Auto jsem koupila za 34 000kc. Řekla jsem, že to budu řešit pres policii apod, paní tvrdí svět a že klidně půjde. Chci se zeptat na co vše mám právo, má vraceni auta peněz? Ve smlouvě žádný vady ani napsané taky nejsou. Dekuji N.
Dobrý den,
Ve Vašem případě je důležité, zda jste auto koupila u jiného spotřebitele, nebo u podnikatele (v tomto případě např. v autobazaru). Podstatným prokazatelným prostředkem bude Vaše smlouva s prodávajícím včetně případného předávacího protokolu. V obou případech budete muset dokázat, že Vámi uvedené vady byly na automobilu již v době jeho prodeje. K tomu Vám může posloužit potvrzení z Vámi navštíveného autoservisu. V případě soudního sporu by však byl vhodnější znalecký posudek. Zároveň však platí, že byste neměla vinit prodávajícího z toho, že auto má (nebo bude mít) vady, které jsou vzhledem k danému stáří vozu obvyklé.
V případě koupě automobilu v autobazaru platí, že pokud má auto vadu, se kterou jste nebyla při prodeji obeznámena, můžete se domáhat slevy z kupní ceny – v tomto případě např. ve výši ceny Vámi uvedených oprav, opravy vozu či výměny jeho součásti. Pokud není možné ani jedno z toho, můžete odstoupit od kupní smlouvy. Pokud se stejná vada opakuje i po opravě, nebo pokud má vůz větší množství vad, kvůli kterým nelze automobil používat, můžete od smlouvy odstoupit také.
Jestliže jste automobil koupila od jiné fyzické osoby, která není podnikatelem, musí prodejce obeznámit kupujícího o vadách, o kterých sám ví. Jestliže zatají vadu takovou, kvůli které byste si automobil nezakoupila, jde o podstatné porušení kupní smlouvy. V tomto případě máte možnost volby mezi opravou vozu, slevou z kupní ceny nebo odstoupením od smlouvy. V úvahu také připadá výměna vozu za vůz stejné kvality, avšak bez vámi uvedených vad, nicméně tato možnost je velmi nepravděpodobná. V nepodstatném porušení smlouvy máte na výběr pouze mezi odstraněním vady či slevou z kupní ceny.
Zpět do Reklamace/e-shopy