Reklamace/e-shopy:Vrácení bouraného vozu
26.8.2016
Dobrý den na inzerát jsem koupil ojeté auto kde inzerent píše, že podvozek je v pořádku, po podrobnějším zkoumání jsem zjisti, že auto je bourané již jsem s prodejcem v jednání o vrácení vozu. Jak mám dále postupovat a jak dlouho mám na odstoupení od smlouvy ? Děkuji P.
Dobrý den, doporučuji Vám komunikovat s prodávajícím v písemné formě, abyste mohl tuto komunikaci doložit později, kdyby to bylo potřeba. Také si uložte kopii inzerátu pro případné budoucí použití.
Kupující dle § 2103 občanského zákoníku nemá práva z vadného plnění, pokud se jedná o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. Z tohoto pravidla ale existuje výjimka – pokud Vás prodávající výslovně ujistil o tom, že věc je bez vad, respektive v inzerátu výslovně uvedl, že podvozek je v pořádku, pak za tuto vadu odpovídá.
Pokud by byla komunikace s prodávajícím neúspěšná, bude důležité zajistit zejména původní inzerát, případně Vaši písemnou komunikaci a písemnou reklamaci vad z Vaší strany. Případ pak lze řešit právní cestou.
Možnost odstoupení od smlouvy v tomto případě (za předpokladu, že prodávající je fyzická osoba, která nepodniká v oblasti prodeje automobilů) závisí na tom, zda je vada podvozku natolik závažná, že zakládá podstatné porušení smlouvy, respektive že byste při vědomí této vady automobil vůbec nekoupil. Další možností je vyžadovat opravu věci nebo přiměřenou slevu z ceny věci (obvykle v hodnotě oprav, které si zajistíte sám).
Zpět do Reklamace/e-shopy