Reklamace/e-shopy:Vrácení peněz
11.11.2015
V loňském roce jsem zakoupil v obchodě hodinky s gumovým páskem, který se používáním začal trhat, tak jsem se rozhodl předmět reklamovat. Obchodník předmět přijal do reklamace. Já jsem požadoval vrácení peněz, protože u nových se bude závada opakovat. Po třech nedělích mne vyrozuměli, abych se dostavil , neboť je reklamace vyřízena. Přinesli nové hodinky, ale bez odůvodnění proč nebyla reklamace vyřízena vrácením peněz, tudíž jsem reklamaci ani hodinky nepřijal jako nevyřízenou. Obchodník sepsal nový reklamační protokol a já odešel. V zákoně se hovoří, že předmět se převezme do reklamace a závada se odstraní. Pokud nejde závada odstranit má zákazník právo na vrácení peněz nebo nové zboží, já si vybral vrácení peněz. Jsem v právu? Nedošlo náhodou i k překročení 30 denní doby na vyřízení reklamace, protože reklamace nebyla řádně vyřízena, myslím tím, že došlo pouze k výměně zboží bez odůvodnění, proč nebylo vyhověno mému požadavku?
Dobrý den,
ve Vašem případě ještě automaticky nevzniká nárok na odstoupení od smlouvy a tím pádem vrácení peněz. V souladu s ustanovením § 2161 máte nárok na odstranění vady a pokud toto není možné, tak na dodání nové věci. Odstoupit od smlouvy můžete pouze v případě, že by prodávající nemohl věc opravit nebo dodat novou. Odstoupit dále také můžete, pokud se vada na věci objeví opakovaně. Pokud se tedy nové hodinky opět poškodí, v takovém případě již můžete od smlouvy odstoupit bez dalšího a můžete tedy požadovat vrácení peněz.
Ve Vašem případě prodávající opravil věc ve lhůtě 30 dní a měl možnost Vám nabídnout novou věc. Váš postup by měl tedy být takový, že nové hodinky byste měl přijmout, neboť Vám nárok na vrácení peněz automaticky nevzniká. Pokud by se na nových hodinkách opět objevila vada, poté můžete vrácení peněz požadovat.
Zpět do Reklamace/e-shopy