Reklamace/e-shopy:Vrácení peněz za reklamovaný fotoaparát včetně příslušenství
17.5.2018
Dobrý den, reklamoval jsem fotoaparát Canon EOS 100D v internetovém obchodě. Zítra by měla uplynout 30 denní zákonná lhůta na vyřízení reklamace. Požadoval jsem opravu nebo výměnu. Dnes mi přišlo oznámení od prodejce, že reklamaci vyřídili dobropisem a poslali mi dobropis. Více k tomu neuvedli. Dobropis bych i akceptoval, ale problém je, že mi na něm vrací peníze jen za uvedený fotoaparát. Kupoval jsem s ním zároveň a bylo vše na jedné faktuře i náhradní baterie do tohoto fotoaparátu za 780 Kč a ochranné filtry na objektiv fotoaparátu za 220 Kč. Zároveň jsem při koupi platil a je na faktuře uvedeno poštovné 90 Kč (uvedno jako Doprava - nejvýhodnější doručení, Platba Kartou online). To mi také nevrátili. Zajímalo by mne, zda mám nárok i na vrácení peněž za současně zakoupené příslušenství, protože tento fotoaparát již ani nemají v nabídce a baterie ani filtry tak ani při zakoupení jiného nového nemohu využít a nebo aspoň za poštovné. Vyřešení reklamace dobropisem bylo z vůle prodejce (já požadoval opravu nebo výměnu), takže si nemyslím, že bych na nom měl já tratit... Děkuji.
Vážený pane,
Pokud nesouhlasíte s vyřízením Vaší reklamace, je třeba se obrátit přímo na prodejce s tím, že nesouhlasíte s vyřízení Vašeho požadavku a trváte na opravě, popř. výměně fotoaparátu. V případě, že oprava však nebyla možná a jak sám píšete, fotoaparát již není v nabídce a prodejce jej proto nemůže vyměnit za odpovídající typ jiného kusu fotoaparátu, je možné i vrácení kupní ceny za fotoaparát. V takovém případě by dle našeho názoru (pokud jste, jak píšete, skutečně příslušenství k fotoaparátu zakoupil společně s ním v jednom obchodě ve stejnou dobu a vše platil společně) měla byt možnost i vrácení tohoto příslušenství, a to podle § 510 občanského zákoníku. Je třeba zaslat mail prodejci s tím, že žádáte vrácení peněz i za příslušenství k věci, které se bez fotoaparátu stalo nevyužitelným. Pokud by toto prodejce odmítl, můžete postupovat přes podání na Českou obchodní inspekci, které Váš případ prošetří.
Zpět do Reklamace/e-shopy