Reklamace/e-shopy:Vrácení použité sedačky do bazaru
6.4.2018
Dobrý den, 10.3.2017 jsem zákaznici prodal již použitou koženou sedací soupravu v našem bazaru, to paní věděla se stavem věci byla seznámena sama si ji vybrala. A teď včera mi byl doručen e mail od jejího právníka že sedačka je poškozená a chce vrátit peníze má na to právo. Uvádí že byla uvedena v omyl že je sedačka kožená, když je ve skutečnosti na exponovaných místech kožená a na bocích a zádech koženková. Toto je běžná praxe u sedaček z ciziny. Má právo po roce na tuto záruku. Uvádím že z doložených fotografií byla sedačka extrémně používaná a špinavá. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
bohužel Váš případ nemůžeme důkladně posoudit bez možnosti bližšího seznámení s problémem. Obecně platí, že pokud věc nesplňuje inzerované parametry, může uplatnit práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu zakládající podstatné porušení smlouvy, má nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. Pokud by se jednalo o nepodstatné porušení smlouvy, má nárok na slevu z kupní ceny či odstranění vady. Musí se jednat o vadu, která na věci byla již v době koupě, ovšem nebyla odhalitelná při běžné prohlídce.
Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
Ve Vašem případě by také záleželo na tom, zda byla sedačka inzerována jako celokožená, nebo tato vlastnost nebyla součástí popisu věci.
S pozdravem,
Vašenároky.cz
Zpět do Reklamace/e-shopy