Reklamace/e-shopy:Zamítnutá reklamace pneumatik
27.7.2017
Dobrý den, reklamoval jsem pneumatiky. Po 25 dnech poslali vyjádření o zamítnutí ale nic o tom kdy a jak si je mohu vyzvednout. Po několika dotazech bez odezvy odepsali 36 dnů po podání reklamace:"Vaše pneumatiky se nacházejí ještě na skladě u partnera. Kontaktuji Vás ohledně domluvy jestli pneumatiky chcete doručit zpět na prodejnu v Praze 4 a nebo zaslat partnerem na adresu. V případě zaslání reklamovaného zboží na adresu, mi prosím zašlete adresu na kterou zboží bude partner vracet." Můj dotaz zní: Lze toto považovat za vyřízenou reklamaci do 30 dnů? Mohu uspět v případném odstoupení od smlouvy a následném soudním procesu po nevrácení částky za pneumatiky? Předem děkuji. S pozdravem Tomáš Nečas
Dobrý den,
ze současné judikatury vyplývá, že reklamace je vyřízena v okamžiku, kdy o způsobu jejího vyřízení je spotřebitel vyrozuměn, případně je mu řádně oznámeno její zamítnutí. Ve Vašem případě sice došlo k silnému překročení běžné lhůty pro vrácení věci, ovšem toto bez dalšího nárok na odstoupení od smlouvy nezakládá. V otázce oprávněnosti zamítnutí reklamace by byl rozhodující znalecký posudek. Pokud Vám nebylo umožněno věc převzít v přiměřené době od vyřízení reklamace, lze usuzovat, že protistrana věc držela bez právního důvodu. V takovém případě by bylo možné nárokovat škodu, která Vám z této držby vznikla, ovšem její prokazování by bylo značně problematické.
S pozdravem, Vašenároky.cz
Zpět do Reklamace/e-shopy