Právo na vaší straně

Zpožděné, ztracené nebo poškozené zavazadlo? Máte nárok až na 38 000 Kč!

23.6.2017

RADY A TIPY

Zrušený let nebo čekání na zpožděné letadlo jsou pro cestující velmi nepříjemné situace. Co ale ve chvíli, když jste již šťastně doletěli do cílové destinace, avšak Vaše zavazadlo nedorazilo, bylo při přepravě poškozeno nebo dokonce ztraceno? Máte nárok na kompenzaci!

Nekonečné balení a promýšlení, co si s sebou na dovolenou vzít, zná snad každý. O to nepříjemnější je zjištění, že zavazadlo s Vámi nedorazilo tam, kam jste se tolik těšili. V jednotlivých případech může výše odškodného dosahovat až 38 000 Kč. Rozhodující pak je míra poškození nebo v případě ztracení zavazadla také i jeho obsah.

Zpožděné zavazadlo

Tou menší nepříjemností je pouze jeho zpoždění. Už byste rádi vyrazili do hotelu a užívali si prosluněné dovolené, ale namísto toho čekáte na letišti u výdajového pásu na své zavazadlo, které se ne a ne objevit. Takové čekání nemusí být jen hodinové, ale mohli byste čekat několik dní či dokonce týdnů.

Jak postupovat?

  • Nezbytné je vyplnit speciální protokol o nepravidelnosti při přepravě zavazadel, a to ihned na letišti. Od té chvíle už zbývá jen čekat.
  • Dopravce je Vám následně povinen proplatit náklady na základní potřeby, jako jsou například hygienické potřeby či nezbytné ošacení.
  • Zpožděné zavazadlo zpravidla pak dopraví na adresu Vašeho pobytu zcela zdarma.
  • Výše nákladů může být však maximálně 38 tisíc Kč.
  • Abyste měli nárok na odškodnění nesmíte promeškat 21 denní lhůtu od doručení zpožděného zavazadla.
  • Reklamaci musíte poslat písměně.

Ztracené zavazadlo

Ve chvíli, kdy je Vaše zavazadlo zpožděno déle než 21 dní od příletu, považuje se za ztracené a máte tak nárok na jeho náhradu s veškerým obsahem.

Finanční kompenzaci za ztracené zavazadlo můžete požadovat až do dvou let. Problematické však většinou bývá prokázat, co vše v zavazadle bylo a jaká byla suma nejen zavazadla, ale taktéž i ztraceného obsahu.

Jak postupovat?

  • Zašlete reklamaci ztraceného zavazadla písemně na adresu letecké společnosti.
  • K reklamaci přiložte účtenky od věcí, které ztracené zavazadlo obsahovalo, případně fotografii sbaleného zavazadla, kterou jste pořídili před odletem.
  • Letecká společnost Vám však proplatí maximálně přibližně 38 000 Kč.
  • Pokud tedy máte v zavazadle dražší věci, raději si kufr připojistěte.

Poškozené zavazadlo

Neméně nepříjemnou variantou je, že se sice zavazadla dočkáte, nicméně je poškozené. V tomto okamžiku byste neměli otálet. Ačkoli zákonná lhůta reklamace poškozeného zavazadlo činí 7 dní od Vašeho příletu, doporučuje se poškozené zavazadlo reklamovat ihned přímo na letišti.

Výše odškodnění je vždy individuální a závisí na konkrétním poškození. Maximální výše se u poškozeného i ztraceného zavazadla pohybuje znovu okolo 38 tisíc Kč.

Získejte až 38 000 Kč!

Těšili jste se na pořádný odpočinek a místo toho, jste museli řešit zpožděné, poškozené nebo dokonce ztracené zavazadlo? Žádejte kompenzaci, která Vám náleží!

Zadejte Váš případ k posouzení ZDARMA