Pojišťovny často trestají ty, kteří nehodu nezavinili
3.5.2018
V České republice se denně přihodí stovky nehod. Bohužel mnoho řidičů, kteří si poctivě platí havarijní pojištění a povinné ručení, nedostanou odškodnění, na které mají po autonehodě nárok. Pojistné plnění navíc často odmítají platit zejména pojišťovny, u kterých má viník povinné ručení. Paradoxně jsou tak nejvíce trestáni ti řidiči, kteří nehodu nezavinili.
→ Nechce pojišťovna po nehodě platit? Pomůžeme!
TYPICKÝ PŘÍKLAD POŠKOZENÉHO ŘIDIČE
Do řidiče nabouralo jiné vozidlo, protože mu nedalo přednost v jízdě. Oprava poškozeného automobilu řidiče stála 80 000 Kč. Řidič proto všechny potřebné dokumenty i faktury od autoservisu předal pojišťovně viníka a čekal na vyplacení pojistného plnění z povinného ručení. Pojišťovna viníka však poškozenému řidiči vyplatila jen 40 000 Kč. ⇒ Řidič, který nehodu nezavinil a dodržel všechny předpisy, musel ze svého zaplatit 40 000 Kč.
HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ NENÍ VYJÍMKOU
I když častěji dochází ke krácení či zamítnutí plnění z povinného ručení, s odmítavým stanoviskem pojišťovny se samozřejmě setkávají i řidiči, kteří autonehodu zavinili. Pokud si však viník nehody poctivě platil havarijní pojištění, má na vyplacení plného pojištění také nárok.
Nejčastější důvody, na které se pojišťovny vymlouvají, jsou pak stejné u havarijního pojištění i povinného ručení.
Jaké jsou nejčastější výmluvy pojišťoven po autonehodě?
► AMORTIZACE
Ke krácení pojistného plnění došlo z toho důvodu, že se řidič údajně obohatil tím, že mu byly do automobilu nainstalovány nové díly, i když ty poškozené byly již několik let staré. → Nesmyslná výmluva. Automobil, který byl nabouraný, již nikdy nebude mít na trhu takovou hodnotu, jako před nehodou. O obohacení proto nemůže být řeč.
► JINÝ PRŮBĚH NEHODY
Autonehoda se dle pojišťovny stala jinak, než popisují její účastníci. K poškození automobilů údajně nemohlo dojít popsaným způsobem, a proto pojišťovna vyplacení peněz zamítá. → Argumentace výsledku šetření často stojí pouze na stanovisku likvidátora a nebere v potaz další aspekty, jako výpovědi svědků, zápis od policie apod.
► PŘÁTELSKÉ ČI RODINNÉ VAZBY
Účastníci nehody jsou příbuzní, známí, kamarádi nebo kolegové, proto je dle pojišťovny možné, že celá autonehoda je předem domluvená. → Pojišťovna nemůže zamítnout vyplacení pojistné plnění jen proto, že se účastníci nehody znají. V takovém případě by pak například pojištění na menších vesnicích ztrácelo smysl.
Jak postupovat, pokud s pojišťovnou nesouhlasíte?
- Proti rozhodnutí pojišťovny se odvolejte. Vypište všechny důvody, které argumentují proti výsledku šetření a podložte je důkazy (posudek znalce, protokol od policie, výpovědi svědků, zprávu z autoservisu apod.).
- Pokud pojišťovna plnění krátí či zamítá i po odvolání, nebojte se odvolat znovu. Pojišťovny často pouze klienta zkouší, zda vytrvá.
- Jestliže pojišťovna odmítá plnit i po několika urgencích, obraťte se na právníka nebo přímo na Vaše nároky.cz, kde advokáta zaplatíme za vás.
- Právník by měl protistranu prvně vyzvat mimosoudně pomocí předžalobní výzvy.
- Pokud pojišťovna nebude na výzvu reagovat nebo bude reakce zamítavá, nezbývá nic jiného než předat řešení sporu k soudu.
Ve sporu s pojišťovnou vám pomůžeme!
Právníka zaplatíme za vás! Jedinou naší odměnou je předem dohodnutá provize. Podívejte se na náš ceník.
Je to jednoduché stačí vyplnit online dotazník a přiložit příslušné dokumenty. Zdarma pak naši spolupracující advokáti posoudí, zda vám jsme schopni pomoci.
Nenechte si jednání pojišťovny líbit! Pomohli jsme již tisícům lidí a postavíme se za i vás!