Právo na vaší straně

Letíte brzy na dovolenou? 7 rad, jak získat odškodnění za zpožděný či zrušený let

4.6.2019

RADY A TIPY

Zpozdil se vám nebo zrušil váš let a nevěděli jste jak správně postupovat, aby vám bylo vyplaceno odškodnění? Nebo se na cesty teprve chystáte a chcete být na nepříjemnou situaci na letišti připraveni? Poradíme vám, jak nejlépe postupovat, abyste snadno získali odškodnění za zpožděný či zrušený let.

Kompenzace za komplikace v letecké dopravě se pohybuje od 250 do 600 € na osobu a nárok na ni máte, i když cestujete s cestovní kanceláří. Pozor! Reklamovat zpožděný let můžete až 3 roky zpětně!

Chci žádat odškodnění za zpožděný let!

1. Uschovejte si doklady k letu

Pečlivě si uschovejte či uložte všechny letenky, palubní vstupenky a další doklady k letu. Na původních letenkách je uveden čas plánovaného odletu. Na nových letenkách či palubních vstupenkách, které často ke zpožděnému či zrušenému letu dostanete, je pak informace, kdy skutečně k letu došlo.

2. Vyfoťte si tabuli

Pořiďte fotografii odletové letištní tabule, která vás na zpožděný či zrušený let upozornila. Získáte tím pádný důkaz, že ke zpoždění či zrušení skutečně došlo.

3. Vyžádejte si potvrzení na letišti

Přímo od letiště si vyžádejte potvrzení o zpoždění či zrušení letu. O doklad si můžete říci jak na letišti, ze kterého se zpožděním odlétáte, tak na letišti příletu. Z potvrzení by mělo být patrné, o kolik byl let zpožděn, případně, že byl zrušen. Jestliže doklad obsahuje také důvod zpoždění či zrušení a není jím mimořádná okolnost, máte téměř vyhráno. Z praxe však bohužel víme, že důvod na potvrzení většinou chybí.

4. Zeptejte se na důvod

Nic nedáte za to, když se na důvod zpoždění či zrušení zeptáte přímo leteckého dopravce, u kterého komplikace vznikla. Jestliže vám potvrdí, že příčinou je technická závada, zvyšuje se pravděpodobnost, že bude letecká společnost vyplácet odškodnění dobrovolně. Pokud vám však jako důvod uvedou mimořádnou okolnost, ještě nevěšte hlavu. Při zpoždění či zrušení letu kvůli mimořádné okolnosti totiž dle nařízení EU dopravci nemusí cestující finančně odškodnit, na tento důvod se proto často neoprávněně vymlouvají.

5. Použijte selský rozum

Nevěřte všemu, co vám letecká společnost o zpoždění či zrušení tvrdí. Jestliže jako důvod zpoždění či zrušení letu uvádí nepřízeň počasí, ale venku je azurová obloha a všechny ostatní lety z letiště bez problému odlétají, mějte se na pozoru. Dopravce vás chce jen s největší pravděpodobností zmást, abyste o odškodnění nežádali.

6. Podejte žádost o odškodnění

Žádejte leteckou společnost o odškodnění. Žádost pošlete na adresu dopravce a přiložte k ní všechny důkazy, které se vám podařilo získat. Jestliže má dopravce sídlo mimo Českou republiku, je vhodné žádost sepsat v angličtině.

7. Obraťte se na právníka

Pokud letecká společnost na vaši žádost nereaguje nebo se vám jednoduše nechce situace řešit, obraťte se pro pomoc s nárokem na právníka či na naši společnost Vaše nároky.cz. Naši spolupracující advokáti vás budou v komunikaci s protistranou zastupovat a pomohou vám získat maximální odškodnění za zpožděný či zrušený let.

Právníka zaplatíme za vás! Podívejte se, jak fungují naše služby

Zpozdil se vám nebo zrušil let?

Zadejte případ naší společnosti a my vám pomůžeme získat peníze, jako již tisícům cestujícím. Jednoduše, bez rizika a zbytečných poplatků. 

zadat let k posouzení zdarma


DOPLNĚNÍ

Odškodnění za zpožděný a zrušený let – na finanční kompenzaci má nárok každý cestující, jehož let byt zpožděn o více než 3 hodiny nebo zcela zrušen. Let přitom musí operovat letecký dopravce se sídlem v EU nebo problém musí vzniknout na území EU.

Výše kompenzace – výše kompenzace se odvíjí od letové vzdálenosti a získat můžete od 250 do 600 € za každého cestujícího. Více informací zde.

Mimořádné okolnosti – letecká společnost není povinná hradit odškodnění, když zpoždění nebo zrušení letu vzniklo kvůli nepřízni počasí, stávce na letišti, nepokojům v zemi či dalším skutečnostem, kterým nemohl dopravce přes veškerou snahu zabránit. Pozor! Mezi mimořádné okolnosti nepatří mimořádná technická závada, kterou letecké společnosti často jako důvod uvádějí.

Dnes jsme pomohli vyřešit již 29 případů
Dnes se k nám registrovalo 79 klientů