Reklamace dovolené – Co vše lze reklamovat?
26.2.2016
Dovolená, na kterou se celý rok těšíte, nemusí být vždy podle vašich představ. Když jste z dovolené zklamaní kvůli špatnému počasí, nezbývá vám bohužel nic jiného, než mávnout rukou a doufat, že příště budete mít větší štěstí. Když však nejste spokojeni s tím, jak cestovní kancelář zájezd zařídila, určitě se nenechte odradit a svou dovolenou reklamujte. Co vše reklamovat můžete?
UBYTOVÁNÍ
Pokud jste dostali jiný než cestovní kanceláří slíbený hotel, můžete tuto skutečnost reklamovat. Platí to jak pro případ, že jste byli ubytováni v úplně jiném objektu, tak ve chvíli, kdy je pláž namísto 100 metrů vzdálená kilometr.
DRUH POKOJE
Když si jako dva páry objednáte dva dvoulůžkové pokoje, a po příjezdu zjistíte, že všichni spíte v jedné místnosti, máte právo požadovat nápravu. Pokud tak personál hotelu neučiní, máte nárok na odškodnění. To platí, i když dostanete dvoulůžkový místo jednolůžkového apod.
VYBAVENÍ POKOJE
Váš pokoj může mít také příliš malou plochu či v něm může chybět sprcha, vlastní WC, balkon, klimatizace či televize, i když vše bylo cestovní kanceláři přislíbeno. I tato situace vám dává oprávnění zájezd kvůli zmíněným nedostatkům reklamovat. Podat stížnost můžete i pro málo nábytku, hmyz na pokoji, nebo když vám některé zařízení nefunguje, i přestože by mělo (klimatizace, elektřina, WC atd.). Častým předmětem reklamace bývají také trhliny ve zdi, vlhko a plíseň.
ÚKLID
Dělaly uklízečky svou práci špatně, nebo úklid neprobíhal vůbec? V tom případě můžete reklamovat i tento problém.
OKOLÍ POKOJE
Na slevu z ceny zájezdu máte nárok také v případě, že vás ve dne i v noci obtěžuje hlasitý hluk z venku. To stejné platí také pro zápach, který může vycházet například z nedalekých popelnic.
STRAVOVÁNÍ
Pokud je vaše strava jednotvárná, studená, či dokonce zkažená nebo žádná, máte nárok na odškodnění. Bránit se můžete také ve chvíli, kdy je jídelna špinavá nebo v případě, že se musíte obsloužit sami, i když vám cestovní kancelář slibovala číšníka.
BAZÉN
Je-li bazén špinavý, nebo není-li vůbec, i když byl přislíben, určitě žádejte slevu z ceny vaší dovolené.
DELEGÁT
Delegát slíbený cestovní kanceláří by vám měl být k dispozici a měl by vám pomoci vyřešit problémy, které s ubytováním či službami máte. Pokud není delegát k sehnání nebo jeho služby dle vašeho názoru neodpovídají službám delegáta, které jste si zaplatili, můžete podat stížnost i na něho samotného.
VOLNOČASOVÉ AKTIVITY
Jestliže popis hotelu obsahoval zmínku o krásném golfovém hřišti, ale v areálu nic podobného není k nalezení, máte právo žádat slevu z ceny zájezdu. To platí samozřejmě také pro ostatní slíbené aktivity a sportovní střediska, např.: tenisové hřiště, sauna, škola surfu, hlídání dětí nebo program animátorů.
PLÁŽ
Domáhat se náhrady škody můžete i za špinavou pláž, chybějící lehátka pokud byly přislíbeny nebo nemožnost koupání se v moři.
Reklamovat můžete jednoduše vše, co vám cestovní kancelář slíbila, ale nesplnila. Slevu z ceny zájezdu můžete žádat nejet za porušení cestovní smlouvy, ale také v případě nepravdivých informací na webových stránkách či v katalogu cestovky.
Výše odškodnění se stanovuje podle množství a závažnosti závad. I když v České republice není závazná, tuzemské soudy se často pro stanovení náhrady škody obracejí na frankfurtskou tabulku.