Právo na vaší straně

Reklamujte správně dovolenou! Aneb není důkaz jako důkaz

10.8.2016

RADY A TIPY

Dovolená v zahraniční je často pro mnohé z nás celoročním zážitkem, na který se těšíme i několik měsíců. O to větší zklamání tak může nastat, když zvolený a pečlivě vybraný zájezd není podle našich představ. V následujících řádcích Vám proto poradíme, jak správně reklamovat zkaženou dovolenou. Reklamace nám sice špatné vzpomínky nevymaže, ale satisfakcí nám může být získané finanční odškodnění.

Co vše lze reklamovat?

Reklamovat u dovolené můžete v podstatě vše, co Vám bylo cestovní kanceláři slíbeno, ale nesplněno. Může se jednat o nevyhovující ubytování, nedostatečnou hygienu, špatnou stravu či neúplné služby. Co vše lze tedy reklamovat?

UBYTOVÁNÍ

  • jiný než slíbený hotel
  • hotel s méně hvězdičkami
  • jiný typ pokoje (dvojlůžák místo apartmánu)
  • chybějící bazén, pokud byl přislíben
  • chybějící balkon s výhledem na moře, pokud byl přislíben
  • nefunkční klimatizace
  • příliš malé prostory
  • nevyhovující zařízení
  • špinavou či nedostupnou pláž
  • nehezké okolí (výhled na popelnice)

HYGIENA

  • plíseň a špínu
  • hmyz na pokoji
  • hluk ve dne i v noci

STRAVA

  • zkažené či nevyhovující jídlo
  • jiný typ stravovaní (plná penze namísto all inclusive)

SLUŽBY

  • nedostatečný či žádný úklid
  • chybějící animační program, pokud byl přislíben
  • nevyhovující či žádné služby delegáta

… a další.

K reklamaci výše zmíněných závad je však potřeba dostatek důkazů. Pokud je nemáte, bude velice složité donutit cestovní kancelář k vyplacení odškodnění. Důkazní materiály je navíc nutné pořizovat chytře. Není totiž důkaz jako důkaz. I jedna kvalitní fotografie může mít větší váhu, než deset nekvalitních.

Bydleli jste v jiném než Vámi vybraném hotelu nebo Vám bylo servírováno zkažené jídlo? Pomůžeme Vám získat od cestovní kanceláře odškodnění.

ZADAT PŘÍPAD K POSOUZENÍ ZDARMA

Jaké je potřeba mít důkazy?

FOTOGRAFIE aneb roh pokoje nestačí

Základním důkazem u reklamace dovolené bývají fotografie závad, je však potřeba mít k dispozici takové, které prokazatelně zachycují vadu, která byla součástí Vaší dovolené. Jestliže si například chcete stěžovat na šváby, které jste měli v pronajatém apartmánu, je potřeba hmyz zachytit v kontextu s pokojem či hotelem, aby bylo nezpochybnitelné, že jste snímek pořídili na zakoupené dovolené, nikoliv na své chatě na Vysočině. Stejné pravidlo platí i u fotografií jídla či dalších nedostatků.

VIDEO ZÁZNÁMY aneb natočte, kde stojíte

Dalším pádným důkazem mohou být videozáznamy. Vhodné jsou například na prokázání přílišného hluku či nedostatečného zařízení pokoje. Stejně jako u fotografií je však podstatné, aby bylo jasné, kde byl záznam pořízen. Jestliže z balkonu natočíte hlasitou diskotéku, kdy jen blikají světýlka ve tmě, a nepůjde poznat, kde jste při natáčení byli, důkaz bude mít velmi nízkou hodnotu.

SVĚDCI aneb dělat si přátelé na dovolené se vyplatí

Mezi důležité důkazy patří také výpovědi svědků. Svědky mohou být ostatní návštěvníci hotelu či účastníci zájezdu, kteří byli taktéž se službami cestovní kanceláře nespokojeni. Pokud jste během dovolené navázali přátelské vztahy s ostatními rodinami či cestujícími, není nic jednoduššího, než je požádat o případné svědectví.

NABÍDKA CESTOVNÍ KANCELÁŘE aneb myslete na reklamaci předem

Jedním z posledních důležitých důkazů je také nabídka, kterou Vám cestovní kancelář dala a na základě které jste si zájezd zakoupili. Může se jednat o tištěný katalog, internetové stránky nebo podepsanou smlouvu. Jestli je v nabídce jasně stanoven hotel jménem Yach a Vy dostanete hotel jménem Colombo, máte téměř vyhráno, je totiž zřetelné, že Vás cestovní kancelář podvedla. Zkuste proto na tento fakt myslet ještě před nástupem na dovolenou a nabídku si pečlivě uložte.

Jak postupovat při reklamaci dovolené?

  • Vady řešte již na místě.
  • Pokud se nic nezmění, zjednejte si nápravu sami.
  • Sepište vady a nechte si seznam podepsat delegátem.
  • Po návratu z dovolené zájezd reklamujte.
  • Sepište reklamaci a bez zbytečného odkladu od návratu ji zašlete cestovní kanceláři.
  • Nezapomeňte přiložit všechny potřebné důkazy.
  • Jestli CK nereaguje nebo je její stanovisko zamítavé, obraťte se na právníka.

→ stáhněte si formulář pro reklamaci zájezdu

CHCI REKLAMOVAT DOVOLENOU