Právo na vaší straně


Ostatní:Chybné naúčtování faktury

31.8.2017

Ostatní

Byla jsem s autem na servise, kde mi byli měněny brzdy na zadní nápravě. Do faktury, která už je zaplacená, mi však zapomněli naúčtovat 1 díl v hodnotě přes 1000,- a tím se cena, kterou mi mimo jiné slíbili i po telefonu výrazně zvyšuje. Nyní po mě chtějí tento díl doplatit. Mají nárok na doplacení dílu nebo jsem v právu já a díl jim doplatit nemusím?

Dobrý den,

v uvedeném případu platí, že pokud zjistí zhotovitel (v tomto případě autoservis) po uzavření smlouvy, že cenu určenou odhadem bude třeba podstatně překročit, oznámí to objednateli bez zbytečného odkladu s odůvodněným určením nové ceny. Za podstatné překročení lze považovat překročení o více než 10 – 20% ceny. Pokud toto neučiní bez zbytečného odkladu poté, co potřebu zvýšení ceny zjistil, anebo zjistit měl a mohl, nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně. Vy, jakožto objednatel, můžete od smlouvy odstoupit; poměrnou část původně určené ceny autoservisu ale zaplatíte, máte-li z částečné opravy prospěch. Neodstoupíte-li od smlouvy bez zbytečného odkladu po doručení oznámení o vyšší ceně, platí, že se zvýšením ceny souhlasíte.

S pozdravem

Vaše nároky.cz

Zpět do Ostatní