Reklamace dovolené:napadení pracovníkem hotelu
22.8.2016
Dobry den,jsme stále ještě na dovolené v Recku, odletíme v pondělí. Čtrvrtý den našeho pobytu jsme si dali s přáteli pár drinků a večer jsme poseděli na balkone u karet. Zpívali jsme u toho i nějaké písničky, když nám vtrhl na balkon člen personálu a začal na nás křičet. ať jdeme okamžitě spát. My jsme mu odvětili, že spát jít ještě nechceme (bylo kolem 12 hodiny), ale že se sebereme a půjdeme na pláž. V tom vznikla strkanice, přičemž pan z personálu hotelu fyzicky napadl přítele, pěstmi mu rozbil ret, roztrhl tričko a kamaráda napadl taktéž. Vše jsme zdokumentovali na kameru, kterou jsme měli u sebe a tam je jasně vidět útok na mého přítele i kamaráda. Ti se pouze bránili, žádné rány neopětovali. Delegát, kterého jsme okamžitě zavolali, aby případ řešil nám sdělil, ze situace v tomto případě není řešitelná, na policii ze nemá cenu ani chodit, protože jsme v Řecku a místní policie dá za pravdu hotelu. Takto to zde prý chodí, je to jiná krajina nám bylo řečeno. Video nám je prý také k ničemu, protože by řekli, že jsme vystřihli pouze scénu, kde útočí ten pan a že to žádný důkaz není. Požadovali jsme alespoň tedy výměnu hotelu, abychom se už nemuseli každý den vídat s tím velmi agresivním pánem a bylo nám řečeno, že v sezoně tato možnost není, ze je všude plno a nebo bychom si museli připlatit za lepši hotel. Jsme tedy porad na tom samém hotelu, kde je každý večer i útočník, který se nám v podstatě směje do obličeje. Je tato situace řešitelná? Mohli bychom uplatnit nárok na nějaké odškodnění? Delegát nám sdělil, ze toto je konflikt s hotelem, tudíž CK s tím nemá nic společného. Nechce se nám věřit, že je možné, aby tato situace byla tímto způsobem zametena pod koberec. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, doporučuji Vám nevzít za povděk vyjádřením delegáta a obrátit se co nejdříve na vedení hotelu, není-li Váš delegát schopen reagovat. Pokud Vám vznikly i náklady s léčením, uvědomte je o tom. Video může být relevantním důkazem, taktéž svědectví dalších osob.
Pokud vedení hotelu nebude na Vaši žádost o omluvu a případnou finanční kompenzaci reagovat, uvědomte také policii. Většinou k tomu postačí znalost angličtiny. Policie Vám sice nepomůže se získáním kompenzace, ovšem jednání Vámi popsané zakládá trestný čin ublížení na zdraví (angl. bodily harm). Řecké právo je sice odlišné od českého, nicméně v oblasti trestných činů, kdy je dotčeno zdraví osob, se evropské právní řády shodují, je proto mnohem pravděpodobnější, že alespoň určitého morálního zadostiučinění ve formě potrestání viníka dospějete alespoň touto cestou.
Co se týče rad delegáta, můžete se obrátit na cestovní kancelář a požadovat slevu z ceny zájezdu za to, že nezjednal nápravu alespoň v podobě omluvy od hotelu a vedení hotelu celou záležitost řádně neoznámil. Dle tzv. Frankfurtské tabulky lze při nedostatečných službách delegáta požadovat slevu kolem 5 %. Ovšem záleží také na přístupu cestovní kanceláře.
Zpět do Reklamace dovolené