Bydlení:Nenavrácení kauce pro nedodržení výpovědní lhůty
14.5.2018
Dobrý den, 30.4.2018 jsem ukončila pronájem bytu, kde se po 2 měsících objevily plísně. Majitelka jsem o tom opakovaně informovala, posílala fotodokumentaci a žádala o nápravu. Nakonec mi bylo sděleno, abych větrání a stříkala plísně savem. To jsem dělala několik měsíců, plísně se za 2,3dni objevily znovu. Na zdech byly mokré fleky, dostala jsem k dispozici odlehčovací, což markantní zvýšilo náklady za elektřinu. Nepomohlo to. V bytě se přestalo dát bydlet. Měla jsem plesnive skříně, smrad po plísních. Našla jsem si jiný byt. Majitelce jsem to oznámila cca 14dni před odstěhovanim. Nedodržela jsem měsíční výpovědní lhůtu. Byt byl ale už delší dobu neobyvatelny. Majitelka mi odmitla vrátit kauci pro nedodržení výpověďni lhůty a že jsem za plísně zodpovědná. Mám fotodokumentaci plísní i s daty. Co mohu dělat? Děkuji za odpověď
Dobrý den,
pokud nebude možné se s pronajímatelkou domluvit, bude nutno se svého nároku domáhat soudní cestou. Pronajímatel je povinen po dobu nájmu byt udržovat ve stavu způsobilém k užívání. Pokud tuto povinnost obecně nedodržuje, vzniká Vám nárok na náhradu škody. Nájemce má obecně povinnost informovat pronajímatele o poškození bytu či o jeho vadě. Pronajímatel má následně povinnost odstranit poškození či vadu v přiměřené době poté, co mu bylo poškození či vada nájemcem oznámena. Neodstraní-li pronajímatel poškození nebo vadu ani v dodatečné lhůtě a poškození nebo vada byly způsobeny okolnostmi, za které nájemce neodpovídá, může nájemci vzniknout právo vypovědět nájem bez výpovědní doby.
Zpět do Bydlení