Bydlení:Reklamace na vyúčtování služeb
13.5.2015
Dobrý den,podal jsem do 10.ti dnů námitku - reklamaci vůči způsobu vyúčtování za poskytované služby správou majetkového portfólia za rok 2014. Vstupní údaje byly zavádějící, např. rozdíl mezi součtem poměrových vodoměrů nájemníků u teplé vody a vodoměrem měřící celkový odběr ohřáté vody v kotelně byl padesátiprocentní. V květnu 2014 instalovány měřiče tepla na jednotlivé radiátory, toto při vyúčtování nebylo zohledněno. Správa majetkového portfolia na moji námitku odpověděla až 34 den, tedy v rozporu se zákonem 67/2013 Sb. §8, odst. 2. Námitku neuznávají. Jaký postoj zaujmout vůči vyúčtování? Mám doplatit přibližně 46.000,-, přitom měsíční zálohy ve výši 10,299 (bez elektřiny) platím pravidelně . Spotřeba vody v naší tříčlenné domácnosti podle vyúčtování vychází na 1167 litrů na den a to všechny tři osoby pracují, tedy nejsou 11 hodin v bytě, k tomu 6 až 7 hodin spánku. Nemám zahrádku a ani nemyji auto. Můžete mi prosím poradit, co dál.Děkuji a s pozdravemLV
Dobrý den,
bohužel neznám konkrétní okolnosti předmětného právního vztahu, jako jsou především obsah vyúčtování poskytnutých služeb či přesný způsob dělení hrazení služeb mezi vlastníky jednotlivých bytů, nemohu Vám tedy poskytnout zcela konkrétní radu.
Z obecného hlediska však lze konstatovat, že pokud se na základě informací uvedených ve Vašem dotazu důvodně domníváte, že došlo k nesprávnému vyúčtování plnění spojených s užíváním bytu a poskytovatel služeb Vaše námitky proti vyúčtování odmítl, doporučuji Vám opětovně sdělit toto Vaše stanovisko poskytovateli s tím, že jmenovitě vytknete ty položky, kde s vyúčtováním nesouhlasíte, přičemž v maximální možné míře specifikujete rozpory ve vyúčtování a nastíníte správný způsob výpočtu (samozřejmě ve shodě s příslušnými dohodami mezi Vámi, dalšími vlastníky a poskytovatelem služeb). Pokud poskytovatel nadále setrvá na svém stanovisku, doporučoval bych uhradit nesporné položky ve vyúčtování služeb a sporné nehradit s tím, že ohledně sporných položek počkáte na případné podání žaloby poskytovatele a v rámci soudního řízení nesprávnost vyúčtování prokážete.
Zpět do Bydlení