Bydlení:Reklamace prasklého rámu
28.10.2015
Dobrý den, prosím o Vaše doporučení s postupem reklamace.Cca před měsícem jsem uzavřel kupní smlouvu na bytovou jednotku, ve které již několik měsíců bydlím. Nedávno jsem ovšem zjistil, že máme prasklý okenní rám u balkonových dveří. Uplatnil jsem písemnou reklamaci na Developera Canaba. Ovšem vyjádření reklamace je, že byt který jsem přebíral byl v pořádku a tudíž se reklamace na prasklý rám nevztahuje. Jako řešení navrhuje developer, že polovinu okna uhrádí on a polovinu já jako majitel. Toto řešení se mi nelíbí, prosím o Vaši radu jak dále postupovat.děkuji
Dobrý den,
zde odkáži na § 2103 občanského zákoníku, kde je stanoveno, že "kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy (jedná se o tzv. zjevnou vadu).To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě."
Ve vašem případě tedy záleží zda se jedná o zjevnou vadu, kterou jste mohl při prohlídce bytu při převzetí poznat. V takovém případě Vám práva z vadného plnění nepřísluší.
V případě však, že jste byl prodávajícím výslovně (např. ve smlouvě) ujištěn, že je byt bez vad, v tom případě máte práva z vadného plnění. Vzhledem k tomu, že se jedná o nepodstatnou vadu, která nebrání v užívání bytu, můžete požadovat opravu věci, nebo přiměřenou slevu z ceny.
Zpět do Bydlení