Právo na vaší straně


Ostatní:Reklamace vozidla z autobazaru

9.10.2018

Reklamace Ostatní

Dobrý den asi cca před 4 měsíci jsem koupil VW Passata od té doby sním mam jen problémy. Ze začátku majitel autobazaru se snažil závadu odstranit a dal to asi 3x do servisu s tím že už to bude dobrý, ale závada se pořád opakuje. Dokonce i já jsem z vlastní kaspy to nechal opravit. Jedná se o závadu s filterm pevných částit. Majitel koupil nový ale v servisu mi nyní zjistili že jde o nějakou levnou náhrašku a tak sem tam nechal dat originální ale i tak závada není odstraněna. Nyní už semnou nechce nijak komunikovat a řešit závada , pořád mi jen tvrdí že s autem nic není. Dokonce ikdyž jsem mu řekl že podle ověření z CEBIA a autoDNA nelze nikde ověřit stav kilometru z německa od doby co bylo auto uvedeno dorpvozu. Tudíš mi i servisní knížka připadá falešná, jelikož jsou tam razítka volkswagenu jako servisu ale nikde nelze dohledat stav km. Nyní je na autě tolik prbolému že už ani v servisu si stím neví rady. Prý je to studna závad. Mužu žádat o vrácení peněz ? nebo jak dál postupovat. Děkuji

Dobrý den,

pokud se jedná o vady, které byly při koupi automobilu skryté, a zároveň se nejedná o běžné opotřebení vozu, můžete uplatnit práva z vadného plnění. Následně záleží, zda se jedná o takové vady, které zakládají buď podstatné, nebo nepodstatné porušení smlouvy. V případě, že by vady byly natolik závažné, že by prodávající musel vědět, že pokud byste s nimi byl seznámen, neměl byste o koupi vozu zájem, jedná se o porušení smlouvy podstatné. V takovém případě byste měl nárok i na odstoupení od kupní smlouvy, a tedy i navrácení kupní ceny. Pokud by se jednalo o vady méně závažné, zakládaly by tyto pouze nepodstatné porušení smlouvy, a měl byste nárok pouze na jejich odstranění, případně na slevu z kupní ceny.

Pro další posouzení si neváhejte zadat případ na webu Vašenároky.cz

S pozdravem, Vaše nároky.cz

Zpět do Ostatní